IFTTT چیست و چه کارایی می تواند داشته باشد ؟

دریافت آخرین اخبار تکنولوژی و رایانه

IFTTT چیست و چه کارایی می تواند داشته باشد ؟

۱۶۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

برنامه ifttt




IFTTT چیست و چه کارایی می تواند داشته باشد ؟



این سرویس از کاربردی ترین ازارهایی است که می توان به کمک آن استفاده از اینتنرنت را بهینه سازی کرد وما در این مطلب قصد داریم که بگوییم اصلا IFTTT چیست و چگونه کاربردی دارد ؟


IFTTT سرویسی است که هم از طریق وبسایت و هم اپلیکیشن موبایل قابل استفاده است. این سرویس رایگان ابتدا در سال 2010 با شعار «بگذارید اینترنت برای شما کار کند» آغاز به کار کرد. این اپلیکیشن از آن زمان تا به امروز تغییر زیادی کرده است. امروزه با IFTTT شما می‌توانید تمامی خدمات و سرویس‌هایی که از اینترنت دریافت می‌کنید را به هم متصل کنید تا تمامی وظایف و خدماتی که به شما ارائه می‌دهند به طور خودکار و بدون نیاز به دخالت شما انجام شوند.


به عبارت دیگر از طریق IFTTT می‌توانید میان اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف یک زبان مشترک ایجاد کنید تا تمامی آن‌ها قادر باشند با یکدیگر صحبت و ارتباط برقرار کنند. برای مثال اگر در خانه از یکی از لامپ‌های هوشمند فیلیپس استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق IFTTT کاری کنید تا هر بار که فردی در فیسبوک شما را در یک عکس برچسب زد چراغ روشن شود. یا هر بار که یکی از کاربران برای پست‌های وبسایتتان نظری ارسال کرد به طور خودکار یک ایمیل برایش ارسال شود.


اپلت چیست و اپلت‌های IFTTT به چه دردی می‌خورند؟
 اپلیکیشن IFTTT از تعداد بسیار زیادی اپلت تشکیل شده است. حالا حتما این سوال برایتان پیش می‌آید که اپلت چیست ؟ اپلت‌ها مهمترین جزء سرویس IFTTT به شمار می‌آیند. با استفاده از آن‌ها می‌توان کاری کرد تا بسیاری از خدمات اینترنتی بدون دخالت ما و به طور خودکار انجام شوند، در نتیجه هر فرد می‌تواند با کمک آن‌ها و اتصال سرویس‌های مختلف به یکدیگر به مقدار زیادی در وقت خود صرفه جویی کند. حالا نوبت به این رسیده تا ببینیم اپلت چیست و چگونه کار می‌کند؟

 

اپلت‌ها دستور العمل‌هایی هستند که در صورت فراهم آمدن برخی شرایط خاص در یک سرویس یا دستگاه، به طور خودکار یک عمل به خصوص در سرویس یا دستگاه دیگر را اجرا می‌کنند. یک اپلت با اتصال دو یا چند اپلیکیشن یا دستگاه به یکدیگر امکان انجام فعالیت‌ها و کارهای جدیدی را برایتان فراهم می‌کند که آن دستگاه یا اپلیکیشن پیشتر قادر به انجامش نبود.

محرک‌ها و اجرای اعمال، دو هسته تشکیل دهنده یک اپلت هستند. یک محرک زمان انجام کار را به اطلاع اپلت می‌رساند و اقدامات و اعمال نیز نتیجه شروع به کار اپلت هستند. درست مانند مثالی که پیشتر در ارتباط با لامپ هوشمند فیلیپس آوردیم، در آنجا کاربرد IFTTT اطلاع رسانی به کاربر است. به گفته IFTTT در هر ماه 11 میلیون کاربر در حال استفاده از بیش از 1 میلیارد اپلت مختلف هستند. کاربران می‌توانند از اپلت‌های موجود در IFTTT استفاده کنند یا اینکه با خواندن آموزش برنامه IFTTT یک اپلت اختصاصی و شخصی سازی شده برای خودشان ایجاد کنند.


اپلت های برتر IFTTT که کارهای روزانه را برایتان آسان تر می کنند

IFTTT از سرویس‌ها، اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های خانه هوشمند و همچنین سایر خدمات مبتنی بر وب بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند. تعداد این سرویس‌ها آنقدر زیاد است که نمی‌توانیم همه آن‌ها را در این مطلب بیاوریم. ولی در ادامه 25 نمونه از بهترین اپلت های IFTTT را معرفی کرده‌ایم. در وبسایت IFTTT این سرویس‌ها به ترتیب حروف الفبا دسته بندی شدند، علاوه بر این کاربران می‌توانند با استفاده از قسمت جستجو، اپلت مورد نظرشان را پیدا کنند.

در وبسایت و همچنین اپلیکیشن‌های اندروید و آیفون IFTTT کاربران می‌توانند اپلت‌های اختصاصی خودشان را هم بسازند. این اپلت‌ها هر کدام در موضوعات کلی مثل سهام، آب و هوا، تاریخ، ساعت و ارسال و دریافت پیامک و برقراری تماس تلفنی دسته‌بندی می‌شوند. در گوشی‌های هوشمند حتی می‌توان اپلت‌ها را از طریق دکمه‌های ویجتی که بر روی صفحه اصلی گوشی قرار می‌گیرند با یک بار فشردن فعال کرد.


حالا تصور کنید تمام کارهایی که در سرویس‌های مختلف به طرز آزار دهنده‌ای به شکل دستی انجام می‌دهید، خودشان به طور خودکار انجام شوند. دیگر لازم نباشد یک پست را به صورت تک تک در چندین شبکه اجتماعی مختلف پست کنید، دیگر لزومی نداشته باشد برای افراد ایمیل اضافه ارسال کنید یا برای بکاپ گرفتن از یک متن آن را کپی پیست کنید. می‌توانید تمامی این کارها را به IFTTT بسپارید.

عکس‌های اینستاگرام را توییت کنید

با الکسا به گوشی خود زنگ بزنید

با کمک گوگل گوشی خود را پیدا کنید

تصویر روز ناسا والپیپر گوشی اندرویدی شما خواهد بود

وقتی ایستگاه فضایی بین‌المللی از بالای سر شما عبور کرد خبردار شوید

با حرف زدن توییت کنید

در اندروید با کمک دستیار گوگل با حرف زدن برای دیگران پیامک ارسال کنید

جدیدترین و محبوب‌ترین گیف‌های وبسایت گیفی را دریافت کنید

مقالات فیدلی را در اپلیکیشن پاکت ذخیره کنید

استاتوس‌های فیسبوک خود را توییت کنید

لینک‌هایی که در فیسبوک به اشتراک می‌گذارید را توییت کنید

در فیسبوک تصاویری که در آن‌ها برچسب خورده‌اید را ذخیره کنید

در فیسبوک تصاویری که در آن‌ها برچسب خورده‌اید را ذخیره کنید

لینک‌های داخل توییت‌ها را در اپلیکیشن پاکت ذخیره کنید

هر وقت تایمر الکسا به پایان رسید در گوشی خود یک نوتیفیکیشن دریافت کنید

تصویر پروفایل فیسبوک و توییتر خود را همزمان با هم تغییر دهید

 در اسپاتیفای یک پلی‌لیست از موزیک ویدیوهایی که در یوتیوب لایک کردید ایجاد کنید

رسید ها را در اپلیکیشن Evernote ذخیره کنید

گوشی خود را به محض اینکه به موقعیت مکانی مشخصی می‌رسید سایلنت کنید

از مخاطبین جدید در iOS پشتیبان بگیرید

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.