زعفران و فواید آن برای کودکان

دریافت آخرین اخبار تکنولوژی و رایانه

زعفران و فواید آن برای کودکان

۱۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

               درباره خواص درمانی زعفران برای کودکان  چه اطلاعاتی دارید؟


                                   https://s6.uupload.ir/files/خواص-زعفران_iwkp.jpg


زعفران لقب ادویه طلایی را از آن خود کرده است تاریخچه ۳هزار ساله دارویی دارد. این ادویه بومی کشورهای اروپایی و آسیایی است و اغلب در اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، یونان، ایران، چین و هند یافت می شود. امروزه خاصیت های دارویی و درمانی زرپران بر همگان آشکار شده است.زعفران خواص بسیار زیادی داشته که کاهش و تسکین درد، بهبود تنگی نفس، افزایش انرژی بدن، خاصیت ضد سرطانی چند نمونه از خواص فوق العاده زعفران است خواص زعفران برای کودکان بسیار زیاد می باشد اما باید بدانید که مصرف بیش از حد هر چیزی ممکن است تاثیرات منفی بر روی بدن و سلامتی ما بگذارد بنابراین بدانید که در هر چیزی زیاده روی نباید بکنید و تعدل در آن را  در نظر بگیرید. توصیه ما به شما این است که به کودکان زیر ۶ ماه فقط شیر مادر را بدهید و بهتر است از دادن زعفران به صورت مستقیم به کودک خود داری کنید زیرا ممکن است کودک به آن حساسیت داشت باشد.به طور کلی طلای سرخ منبع عالی از انواع ویتامین های A، ویتامین B، آهن، منگنز ، تیامین و ریبوفلاوین می باشد. این گیاه به دلیل داشتن خاصیت دارویی و ترمیمی فوق العاده معجره آسا می باشد. این ماده جدای از فواید زیادی که برای بزرگسالان دارد، برای کودکان نیز فایده های شگفت انگیزی دارد.کودکان و نوزادان دارای رشد سریع هستند و یکی از جنبه‌های این رشد سریع، رشد استخوان‌های کودکان است. هما‌ن‌طور که می‌دانید کلسیم عنصر اصلی تشکیل‌دهنده استخوان است و در صورتی که کلسیم کافی برای رشد استخوان وجود نداشته باشد عملا استخوان تقویت نخواهد شد و رشد نخواهد کرد.یکی از خواص زعفران برای نوزاد و کودکان تقویت استخوان و افزایش جذب کلسیم در بدن آن‌هاست. پس کودکان می‌توانند با مصرف مقدار متعادلی از زعفران استخوان‌هایی قوی و با رشد سریع داشته باشند.


فواید زعفران و فواید آن برای کودکان:  


1. درمان معده درد : درد شکم که ناشی از پرخوری، مدت زمان طولانی بین وعده های غذایی یا خوردن غذای نامناسب است، ایجاد می شود؛ این موضوع بین کودکان بسیار شایع است. برای درمان درد معده بچه ها ی توان از زعفران استفاده نمود؛ این ماده دارای ویژگی قابض بوده که موجب تسکین و سم زدایی دردهای معده می شود. 

2. بهبود بینایی کودکان : زعفران دارای مقار زیادی کروستین و کروسین است که به درمان التهاب ملتحمه کمک کره و جریان خون در شبکیه را بهبود می بخشد. برای آرام کردن چشم های های آسیب دیده می توانید عسل را با این ماده مخلط کرده و روی چشم بمالید.

3.افزایش و بهبود بهداشت دهان و دندان : ماساژ روزانه لثه کودک با زعفران موجب تمیز نگه داشتن زبان و دهان و همچنین کاهش التهاب و درد دهان می شود.

4.کمک به هضم غذا :  خواص زعفران باعث انقباض معده و در نتیجه هضم سریع غذا می‌شود. دفع سموم معده نیز از دیگر خواص زعفران برای کودکان است. همینطور کودکانی که مشکلاتی نظیر سختی در دفع مدفوع، ناراحتی روده و شکم دارند مستعد بهره‌مندی از مزایای زعفران هستند.

5. در مان  اضطراب و استرس :  برخی از کودکان به دلیل شرایط خاص سنی ممکن است دچار استرس و اضطراب شوند. این استرس در برخی با پرخاشگری و بدخلقی و در برخی دیگر با گوشه‌گیری نمایان می‌شود. زعفران باتوجه به خواص آرامش‌بخشی که دارد به‌خوبی این مسئله را درمان می‌کند. 


6.در مان آسم و مشکلات ریوی در کودکان :  کودکانی که دچار مشکلات‌تنفسی و آسم هستند اغلب با مشکل التهاب ‌ریه نیز دست‌وپنجه نرم می‌کنند. خواص ضدعفونی‌کننده زعفران در این زمینه نیز پیشتاز است که به کودکان مبتلا به بیماری‌های تنفسی کمک کند. زعفران با پاکسازی مجرای‌تنفسی، عامل اصلی کاهش التهاب و تورم ناشی از تنگی‌نفس به‌حساب می‌آید. این امر باعث بهبود وضعیت تنفسی و در نتیجه بهبود کامل مشکلات ریوی و درمان آسم می‌شود.

7. در مان سریع سر ما خوردگی و آنفو لانزا در کو دکان :  خواص ضدالتهابی و تسکین‌دهنده زعفران باعث بهبود سریع سرماخوردگی و آنفولانزا در کودکان می‌شود. برای بهره‌مندی از خواص درمانی این محصول مقداری زعفران و شیر گرم را با هم مخلوط کنید و به کودکان خود بدهید. در نوزادانی که مصرف خوراکی شیر و زعفران برای آنها ممکن نیست بهتر است این محلول را روی قفسه سینه و پشت نوزاد مالش دهید. 
8. کاهش التهابات :   عناصر تشکیل‌دهنده زعفران خواصی ضدالتهابی و ضدعفونی‌کننده دارند. این خواص برای درمان ورم، عفونت و التهابات ایجاد شده در نواحی مختلف بدن بسیار عالی عمل می‌کنند. 


 
 
ضرر زعفران برای کودکان چیست؟ | فواید و مضرات زعفران:


در ابتدا باید گفت که این طلای سرخ برای نوزادان خطری ندارد و موجب می شود چندین بیماری جسمی را درمان کند. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که باید کنترل شده مصرف شود و نوزادان باید تا ۶ ماهگی فقط از شیر مادر تغذیه کنند؛ بعد از این مدت باید با موادی مانند شیر مخلوط شود و از آن مصرف شود. مصرف این ماده در زمستان برای کودکان بسیار عالی است اما مصرف بیش از دو رشته آن توصیه نمی شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.